Lafarge Cement Zimbabwe (LACZ.zw) Q32020 Interim Report

first_imgLafarge Cement Zimbabwe (LACZ.zw) listed on the Zimbabwe Stock Exchange under the Building & Associated sector has released it’s 2020 interim results for the third quarter.For more information about Lafarge Cement Zimbabwe (LACZ.zw) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the Lafarge Cement Zimbabwe (LACZ.zw) company page on AfricanFinancials.Document: Lafarge Cement Zimbabwe (LACZ.zw)  2020 interim results for the third quarter.Company ProfileLafarge Cement Zimbabwe manufactures and distributes cement and allied products for the building industry. Formerly known as Circle Cement, the company is a subsidiary of the Lafarge Group. The cement product range includes Portland composite cement which is the cement used in beams, foundations and load-bearing structures; Supaset, used by concrete brick makers and homebuilders; Masonry cement, used for general construction work such as screed flooring, brick and mortar and plastering mortar. Lafarge Cement Zimbabwe also sells a range of allied products which include washed sand, 6-mm stones, 20-millitre stones and crusher run. Specialised products include Agricultural lime, Colorbrite and Snolime, pre-sanded Cemwash and Impermo. Lafarge Cement Zimbabwe is listed on the Zimbabwe Stock Exchangelast_img read more

Rise in Christians has China’s churches, government looking for help

first_img Youth Minister Lorton, VA Canon for Family Ministry Jackson, MS The Church Investment Group Commends the Taskforce on the Theology of Money on its report, The Theology of Money and Investing as Doing Theology Church Investment Group The Macau Protestant Chapel, aka the “Morrison Chapel.” ENS photo/Lynette Wilson[Episcopal News Service] A small white chapel of Western design sits amid the high-rise residential buildings of Macau, a former Portuguese colony now administered by the People’s Republic of China. Popularly known as the “Morrison Chapel” in honor of Scotsman and Presbyterian minister Rev. Robert Morrison, the first missionary to land in the region in 1807 and the first to translate and publish the Bible in Chinese, it was the first Protestant chapel built on Chinese soil.From there, Protestant Christianity spread throughout China.“This is where the gospel came to the Chinese,” said the Rev. Stephen Durie, an Anglican priest and pastor of the chapel, officially christened a century ago as a nondenominational House of God, during a tour of the grounds in late February.Christianity actually first reached mainland China in the seventh century during the Tang dynasty but didn’t begin to flourish until the 19th century. Later, in 1949, Mao Zedong banned the religion following the Chinese Revolution. It didn’t resurge until after his death in 1976 and the end of the Cultural Revolution. Now, with the communist central government’s sanction and oversight, Protestant Christianity has spread dramatically, manifesting in an unprecedented post-denominational, independent fashion.And the Chinese government wants to work with the Episcopal Church, said Peter Ng, the church’s global partnerships officer for Asia and the Pacific, in an interview with ENS in China. “The government sees the Episcopal Church as a relevant voice in modern society.”Presiding Bishop Katharine Jefferts Schori and Minister Wang Zuo’an during a meeting at SARA’s headquarters. ENS photo/Lynette WilsonDuring a recent three-week visit to Anglican Communion provincial churches and Episcopal churches in Asia, Presiding Bishop Katharine Jefferts Schori visited China at the invitation of the China Christian Council (CCC) and the Three-Self Patriotic Movement (TSPM). She attended meetings in Shanghai, Nanjing and Beijing, where she met with the minister of the State Administration for Religious Affairs (SARA), the Chinese government agency that oversees religious practice.Jefferts Schori’s visit marked the first time a presiding bishop of the Episcopal Church met with government officials in China.In the United States, the problem is “there are many bishops and not many believers,” joked Minister Wang Zuo’an in Mandarin through an interpreter. “In China, [there are] so many believers who can’t find a bishop.”Wang’s joke rings true for the Chinese church; the dramatic increase in Christians over a short time has challenged it to train pastors adequately and acquire land, especially in densely populated urban areas, on which to build churches. And it has challenged the atheist government to protect the rights of Christians, as well as other believers and nonbelievers.Wang singled out having enough “properly trained pastors” as the biggest problem the church faces. “If there are no good pastors during the process of development, great problems will happen,” he said. Christianity’s rapid development in China has drawn much attention from nonbelievers, and it’s important for Christians “to set a good example,” he added.The CCC must not only find its own way to develop, but also look toward others and learn from their development, said Wang.The CCC and TSPM form the official, government-sanctioned Protestant church in China. (“Three-Self” stands for self-governing, self-supporting and self-propagating.) TSPM serves as a liaison between churches and government, while CCC focuses on church affairs.SARA serves as a bridge between religion and the central government and coordinates relationships among religions to make them all equal, said Wang. Besides overseeing the TSPM, SARA also oversees the four other sanctioned religious groups: Muslims; Roman Catholics, of which the government’s Chinese Patriotic Catholic Association, not the pope, is the supreme authority; Buddhists; and Taoists.“That is another phenomenon in China … there’s more harmony between religious and nonreligious people. When conflicts do happen, an organization like SARA is needed to safeguard the lawful rights of people,” said Wang. In China’s history, he added, meaning since 1949 and the formation of the People’s Republic, there have been no religious wars or conflicts, nor one dominant religion. Recently, however, he said, Muslim populations have clashed in the western part of the country.During her four-day visit to China, Jefferts Schori met with the minister of SARA and attended meetings with church leaders; Nanjing Union Theological Seminary faculty; and staff from the Amity Foundation, a faith-based social service provider.“I think it was a very important learning experience for us, from the sublime to the ridiculous, figuring out the differences between CCC and TSPM,” said Jefferts Schori in an interview with ENS after leaving China. “It’s also very helpful to talk to people face-to-face because we deal with many caricatures of what China is like and what the religious environment in China is like. And I think we got a much more nuanced view of what it means to be a Christian in China today.”During her meeting with SARA, Wang said that the churches and governments of China and the United States should strengthen their relationships through the continued exchange of information, and “the Chinese church and America, especially the Episcopal Church, should have an understanding and support each other,” he said.Jefferts Schori explained to Wang and his staff that one of the roles of the Episcopal Church’s Washington, D.C.-based Office of Government Relations is listening to the cares, concerns and perspectives of the faith community in relation to the government, and that it also exists to challenge the government.“Part of the role of the Episcopal Church is to promote harmony and peace in society … and to bring peace on earth in our own day,” she said. “And to challenge our own government in the ways it builds or doesn’t build peace.”That includes very delicate international situations, such as implementing a two-state solution in the Middle East, where a peaceful solution’s impact would be felt around the world, she said. Similarly, peace on the Korean peninsula would have a positive regional impact, she said.Before visiting China, Jefferts Schori visited the Episcopal Church in South Korea, where her colleagues expressed concern for North Korean refugees in China being sent back to North Korea.“Our faith teaches us that large governments need to build peace in places that they have the ability to do so,” she told Wang and his staff, adding that the church sees itself as prophetic. “[Together] the faith community and governments have a much greater capacity to build peace around the world. And we seek partnerships in that work wherever we can find them.”Unlike some religious groups in the United States, the Episcopal Church understands itself as empowering people of faith to take their place in society and “function as whole people,” said Jefferts Schori.Christianity no longer an ‘alien’ religionThe former Holy Trinity Anglican Cathedral in Shanghai. ENS photo/Lynette WilsonWithin Chinese society, churches existed before 1949; after that year and the Korean War, when all the missionaries left, there were Chinese churches, the Rev. Kan Baoping, CCC general secretary, during a meeting in Shanghai. The council and TSPM share a headquarters there on the campus of the former Holy Trinity Anglican Cathedral, which is in the process of being restored.“All of a sudden the church lost all its resources, and after that we understood what the church is in China,” said Kan. The Three-Self movement was born in the early 1950s to bridge the gap between church and state, he said.During that decade, TSPM began to embrace Christianity as an indigenous religion, and all Protestant worship became nondenominational. In 1978, China’s constitution was modified to guarantee the freedom of religion, with some exceptions. The CCC formed in 1980.“Some people overseas may not understand why the church in China focuses on the Three-Self principles,” said Gao Feng, CCC’s president, in Mandarin through an interpreter. “In the 1950s, Three-Self was initiated by Christian leaders. Before that, many churches in China had already called for independence.”Between 1840-1842, he elaborated, Western forces invaded China and adopted “patronage” treaties that protected the rights of missionaries. These treaties were negotiated between China and the British Empire after the First Opium War, which began in 1839 as a result of trade disputes and poor diplomatic relations.“Chinese people thought [the treaties] were a big humiliation to the dignity of the nation of China and hated the Western military powers and missionaries from other countries,” said Gao.From there, he explained, Christians recognized the importance of starting an independent movement in which Christianity no longer was referred to as an “alien religion,” thus letting it develop within the unique Chinese context.The intention was: “To build a church for God in this land.”The role of the China Christian CouncilThe Rev. Gao Feng, of CCC, and Elder Fu Xianwei, of TSPM, during a meeting in Shanghai.. ENS photo/Lynette WilsonThe CCC operates seven departments: training, social services, research, overseas relations, publications, editorial and administration. The council is headquartered in Shanghai, with local councils established in cities and regions.“Our vision is to serve all Christians in China, no matter if they belong to registered or nonregistered churches; once they become Christians we regard them as brothers and sisters,” said Elder Fu Xianwei, chair of the national TSPM. The council, for example, provides Bibles and hospice care, supports theological education and provides church buildings for “entrepreneurs” in China who have “volunteered to organize their own fellowships.”For example, Fu said, “in some regions there are no formal church buildings; if we see a need, we help set up churches there to include all Christians.” The situation, he added, is “very complicated and cannot be solved in a day.”Many unregistered churches have started to have contact with registered churches, he said, noting that he believes tensions will begin to lessen very soon. “The situation is quite complicated, still, but my colleagues and I have strong convictions that we should serve all Christians in China.”Besides unregistered house churches, Christianity in China has seen the proliferation of mega-churches, whose charismatic leaders who prefer to go it alone and manage their churches as private businesses, and have proved a challenge to CCC/TSPM, said Kan.The Chinese government in Western media often is criticized and accused of human rights abuses for detaining religious leaders. But for the most part, the religious leaders that ENS met in China said they thought they had an open relationship with the government.Ng explained it this way: TSPM and CCC are the official Protestant church, but the government has taken a more flexible approach to house churches so long as they don’t violate the law.In an interview with ENS in Hong Kong after Jefferts Schori’s visit, the Rev. Peter D. Koon, general secretary of the Province of Hong Kong Sheng Kung Hui and a Shanghai native, offered his perspective and said the full story of freedom of religious expression in China wasn’t always reported.Concerning reports of religious persecution of Falun Gong, for example, “Fifty percent of the population isn’t well educated, so they will be very easily led,” he said. “So it’s very dangerous [as a means of control and brainwashing].”On its website, Falun Gong calls itself an “an advanced practice of Buddhist self-cultivation.” It has been outlawed by the Chinese government and is considered a “cult” by some in both East and the West. Followers of Falun Gong believe that illness and misfortune result from karmic retribution and refuse medical treatment.In another example, there was a complaint when the government closed down two churches in a city of 120 churches, he said. One was an illegal structure, and the other was in a crowded community and the neighbors complained, he said.Many of these churches have links with overseas churches that have money and will help them, said Koon. “This is the case most of the time. Other times, they want to immigrate, so they make a big deal.”He concluded, “The government wants to use us as an agency to promote unity and harmonious society. They want to work together with all the religions.”With baptism comes membershipChina has 56,000 registered Protestant Christian churches and between 20 million and 40 million registered Christians. An exact number is difficult to discern for several reasons, including apprehension about officially registering because some people fear a second “cultural revolution,” church leaders said.During the 1966-76 Cultural Revolution, the government forbade Christian worship of any kind, forcing believers underground. Some were jailed, like the Rev. Xinli Yu, Beijing Christian Council president and principal of Beijing’s Yanjing Theological Seminary.The Rev. Xinli Yu, president of the Beijing Christian Council. ENS photo/Lynette WilsonBorn in 1939 and the son of a pastor, Xinli “made trouble” while studying in seminary before the revolution started, was arrested and spent 22 years in a labor camp. Released from the camp in the 1980s, he went to work for the church as a maintenance man and in 1984 was ordained a pastor, he said in Mandarin as interpreted during a meeting at the headquarters of the Beijing council.In Beijing, a city of 20 million people, there were 200-300 churches before 1949. Today, there are 21, each with more than 1,000 members. One, headed by a woman, the Rev. Du Feng Ping, has more than 5,000 members and conducts four to five services each Sunday.Besides their congregations, pastors and their staff members often oversee “meeting points.” In Beijing, nearly 1,000 meeting points serve between 70-80,000 believers. They work like this: At first, 10 or 20 believers gather in a house. Eventually the group outgrows its space and approaches the Beijing Christian Council for help in finding a larger space. Often, Xinli said, SARA assists the church in land negotiations in resistant communities.“The fact that there isn’t this denominational competition, I think, is a radical gift to the rest of the world, a powerful gift,” said Jefferts Schori, reflecting on the meetings. “And we didn’t talk to anybody who thought that there was a major difficulty with meeting points, small family-sized Christian groups. They saw them as seedbeds for large congregations; that’s how large communities start. And there seems to be some fluidity that we don’t see reported in America, in moving between those groups.”Each year in Beijing, 1,000 people on average are baptized and become church members. To become a member, a person must attend regularly for one year, take a special catechism class, then talk to the pastor and be baptized, Xinli said, adding that children typically are not baptized.Baptism is a conscious, individual choice, Xinli said. “Children don’t have such ability.”Training young pastorsAs elsewhere, in Beijing the emphasis has been on training young pastors to meet the growing demands of increasing membership. More than 100 young pastors – 60 percent of them women — and church workers are in Beijing. Many were not related to the church before 1980 when, following the open policy, young people came.“Young believers don’t know about denominations,” Xinli said. “When I was young, I was Assembly of God.”In 1979, China’s National People’s Congress passed “reform” and “open” policies, which brought the country into contact with the outside world.As the church in China grows and as the demand for qualified pastors increases, young people are flocking to China’s 21 seminaries, with the national seminary being Nanjing Union Theological Seminary.Students studying at Nanjing Union Theological Seminary. ENS photo/Lynette WilsonThe seminary, which opened in 2009, is among 15 universities in what is called “University Town,” a suburban area of new construction, including strip malls, a giant stadium and roundabouts outside Nanjing.The provincial government donated the land for the new seminary, and the central government financed part of the construction, with the balance raised through individual donations, the Rev. Yilu Chen, the seminary’s executive vice president, said in Mandarin through an interpreter.“The government’s viewpoint on religion has changed a lot. In the past, the government thought religion was poisonous to people and that it prevented society’s development,” he said.“Beginning with the 17th Communist Party Conference, the party said religion can make cultural, social and economic contributions, and from then on the emphasis has been on the positive role that religion plays … talk of religious freedom is outdated now, and now we should talk about playing a positive role in society.”Much like seminarians in the Episcopal Church, seminarians in China must be sponsored by a congregation. Once they complete their studies, they return to serve for three years in the sponsoring congregation before being ordained, said the Rev. Manhong Melissa Lin, associate professor of Christian ethics at the Nanjing seminary.“We believe that if younger people can be trained in seminary, they can serve in churches for a long time,” said Yilu.There are 330 seminarians with an average age of 25 enrolled at Nanjing, which offers a four-year bachelor of theology degree and a three-year master of divinity degree. A doctoral program is slated to be added eventually.The campus can hold 500 seminarians; this year 500 people applied for 115 open slots. Seminarians come from all of China’s mainland provinces except Tibet. Tuition is 4,000 yuan, or around $600.The seminary, Yilu said, urgently needs qualified professors and teachers. It has sent six professors overseas to earn doctorates and also relies on visiting professors from overseas. It also is looking at partnerships. In February 2011, CCC and TSPM church leaders, accompanied by government officials, visited the Episcopal Church Center in New York to discuss ways to work together.Playing a positive role in societyCharitable work is another area in which the Chinese Church has looked to the Episcopal Church for help, with a delegation, including SARA’s deputy minister, visiting the church center in August 2011.Churches engaging in social service works is somewhat new territory, for both them and the government, as evidenced in a the Feb. 28 headline in the South China Morning Post, “New Controls on Religious Groups’ Work.” The story said that the government recently tightened controls on religious groups to stop them from spreading religion and “undermining national interests” by accepting donations from overseas entities that come with political and or religious conditions.(Similar to the United States, China doesn’t allow churches to proselytize when operating as social-service providers.)During a meeting in Shanghai, Kan, the CCC general secretary, said the government used to frown upon churches providing social services to communities out of concern for that they would share their message and recruit members, but that its stance has changed in recent years.“Now the government is encouraging the churches to exercise their social-service arm,” he said, adding that the church has responded by offering training and resources to churches.An Amity Printing Co. employee at work. ENS photo/Lynette WilsonThe Amity Foundation, founded by Anglican Bishop K.H.Ting and other Chinese Christians in 1985, was one of the first nongovernment organizations and the first faith-based one established to address the needs of society. Today it provides social services ranging from education and medical assistance to disaster relief and helping rural farmers take advantage of solar energy. Episcopal Relief & Development is one of its strongest partners, said She Hongyu, assistant general secretary of Amity, during a presentation in Nanjing at the Amity Printing Co., which is part of the foundation.Despite partnerships, the Amity Foundation has moved away from foreign donations.“We started out 100 percent dependent on donations from abroad. In 2004, we established our own fundraising in China,” She said.This year, Amity Printing is on schedule to print its 100 millionth Bible; profits from the printing of Bibles in 75 languages and shipping to 70 different countries and regions help finance the foundation’s work.Jefferts Schori said that she was struck by the government’s change in attitude toward religious bodies engaging in social services.“There is a parallel with Cuba. When the state discovered what religious communities could do for the benefit of the larger community, the state began to support at least the existence of those religious communities,” she said, “if not to actively support their development and growth, which I think the Chinese government has done, providing land for the seminary in Nanjing and building the facilities, they see that as a benefit.“Fidel [Castro] changed his mind something like 25 years ago and remembered his own Jesuit upbringing and the state partners with the church in Cuba on community service, and they are quite supportive, they make special provisions for the churches.”In Cuba, unlike in China, government members can hold religious beliefs.In addition to Ng, Alex Baumgarten, the Episcopal Church’s director of government relations; the Rev. Charles Robertson, canon to the presiding bishop; and Richard Schori, the presiding bishop’s husband, joined Jefferts Schori in China, Hong Kong and Macau.“I am surprised and in awe of a church that has encountered so much social change over the last six decades and nonetheless is able to be a positive and consequential force in shaping the society around it for the better,” said Baumgarten in an interview with ENS upon leaving China.“I don’t think I was any more struck by it than with the Amity Foundation. In its work you see the church seeking to transform the world around it at every single level.”— Lynette Wilson is an Episcopal News Service reporter and editor. She traveled with the presiding bishop in China, Hong Kong and Macau. Episcopal Migration Ministries’ Virtual Prayer Vigil for World Refugee Day Facebook Live Prayer Vigil June 20 @ 7 p.m. ET The Rev. Carol L Huntington says: Rector Bath, NC Rev. Margaret Hodgkins says: Rector Albany, NY Remember Holy Land Christians on Jerusalem Sunday, June 20 American Friends of the Episcopal Diocese of Jerusalem March 14, 2012 at 8:56 pm As the grandson of a British missionary, who became an American citizen, from a family who spent up to the 1949 Revolution, I have felt the pull of China all my life. First, as being born and raised in Japan, and as an adult working as a senior level fundraising officer at Japan Society, I took an educational sabbatical to study in London East Asian Art and Culture, I turned my focus to China, where I earned an MA in Chinese Art and Culture at London’s prestigious School of Orientaland African Studies (SOAS) at the University of London, where I studied Mandarin and studied at Sotheby’s Institute of Art in their East Asian MA program. It is impossible to understand contemporary China without knowledge of its incredibly rich visual culture and language, I am now an art historian of Chinese and Japanese art and culture, I am a deeply committed member of Trinity Church Wall Street where I have felt my beliefs in Christ and the welcoming spirit of the Episcopal Church can, at this moment in history, build some successful partnerships. My discernment as a newly confirmed Episcopalian came early when I felt God’s call to bring my family history full circle, with a life time of building blocks in understanding the complexities of the early 20th century missionary experience in China, to the 21st century, in which China is opening its doors, starting with the Sichuan earthquake, when China opened its doors to help from outside, from churches, governments, and NGO’s. Despite its great successes, in my visits to China, there is still massive poverty, and as materialistic needs and wants are answered, there is a thirst and a hunger for spiritual nurture. Since the Sichuan earthquake, there has been an opening up of a timely dialogue at all levels, from the student level to upper echelons in the government to see how Christianity can be a positive force. This article confirms my strongly held beliefs that China can be a welcoming partner, with the respectful manner in which the Episcopal Church spreads the Gospel by “walking the walk”. With my family legacy in China through the late 19th century to now, my understanding of China’s deep and rich culture, and bright future, I pray that God will give me the strength to use my knowledge in building ecumenical bridges with a country. I feel a sense of excitement that I have a deep well of knowledge,and a strong desire to participate in bringing Christ’s message to the world’s second largest economy through the Episcopalian Church. I am finding my own path through Trinity Church and the great number of faith-based organizations, the Asia Society, my continued studies of China’s distinguished past. The Chinese, after the Cultural Revolution, are once again taking great pride in their over 5000 year culture, which has contributed so much. The Chinese delight and respect foreigners who take an interest in their cultures, and with that knowledge and interest, I feel that with God’s help I can be a positive force for Trinity Church and the larger Anglican Communion. I would welcome response and ideas of individuals and organizations I should talk to. I have decided to devote full time to these efforts, and to give my service to God by working to develop relationships with China. I can be contacted at [email protected] March 15, 2012 at 2:26 am My daughter has moved from Shanghai to Kunming. She is unable to locate a church in that city. Although Episcopalian, she was more comfortable in the Roman Catholic Churches in Shanghai than the Protestant. Can anyone help her locate a R.C. community or a Protestant one in Kunming? Rector Shreveport, LA Rise in Christians has China’s churches, government looking for help John Kirk says: March 16, 2012 at 9:12 am Thank you for this fascinating article. The radical ecumenism among Chinese Christians, hailed by Presiding Bishop Jefferts-Schori, is deeply inspiring for the Anglican Church’s interfaith and interdemoninational efforts. The Church in China appears successful in its primary focus to serve, and thus avoids the factionalism that gets in the way of the crucial Gospel message to love one another. Without proselytizing, an organization like Amity–which I am gratified to see is supported by ERD- – is spreading the Word, “walking the walk,” and playing a vital role in the new society of China as it highlight the generous giving nature of committed Christians. Inaugural Diocesan Feast Day Celebrating Juneteenth San Francisco, CA (and livestream) June 19 @ 2 p.m. PT August 8, 2012 at 3:08 am I hope through Chinese and the Korean evangelists,the neighboring countries could see the word of Gospel. September 25, 2013 at 4:57 pm I didnt claim that the Anglicans were the first to bring the Bible to CHina, it was the Jesuits.The Catholics have a lot of housecleaning to do, before they can hold themselves up as paragons of virtue. China is not going to let the Catholics run amuck with no oversight or control. Rector Washington, DC Rev Sandra McCann MD says: Jana Jennings says: March 14, 2012 at 8:12 pm Is there an opportunity to teach in seminaries in China?My grandparents were missionaries for 40 years. He was the first Bishop of Anking and she was a graduate of the Philadelphia School for Deaconesses after graduating from Northwestern. They were my role models.It would be wonderful to go there, though I understand the authorized church is controlled and there are underground churches. Nothing was mentioned of this.Peace,c March 14, 2012 at 10:10 pm It’s a bit presumptuous to claim that it was the Episcopalians who bought the bible to China, when Jesuits and Catholics settled not just Macao, but had the first westerners accepted as Emperor’s scholars with Matteu Ricci back in the 1500’s. While I enjoyed the commentary on the dance of the church’s with the Communist government, the article shows great respect to the Catholics who held to their belief throughout much oppression and still hold themselves independent of Communist control… something perhaps the Episcopalians should consider lest they be seen as lackeys of the government… oh… I forget. John McCann says: Assistant/Associate Priest Scottsdale, AZ Priest Associate or Director of Adult Ministries Greenville, SC Episcopal Church releases new prayer book translations into Spanish and French, solicits feedback Episcopal Church Office of Public Affairs Rector Hopkinsville, KY Comments are closed. Director of Administration & Finance Atlanta, GA Submit an Event Listing Assistant/Associate Rector Washington, DC Rector Belleville, IL Virtual Celebration of the Jerusalem Princess Basma Center Zoom Conversation June 19 @ 12 p.m. ET Jim Moore says: Rector (FT or PT) Indian River, MI In-person Retreat: Thanksgiving Trinity Retreat Center (West Cornwall, CT) Nov. 24-28 An Evening with Aliya Cycon Playing the Oud Lancaster, PA (and streaming online) July 3 @ 7 p.m. ET By Lynette WilsonPosted Mar 14, 2012 Seminary of the Southwest announces appointment of two new full time faculty members Seminary of the Southwest March 17, 2012 at 11:23 am They don’t need a seminary-trained teacher, just give them Bibles and let God be their teacher.Jer 31:31 Behold, the days come, saith the LORD, that I will make a new covenant with the house of Israel, and with the house of Judah: …Jer 31:33 But this shall be the covenant that I will make with the house of Israel; After those days, saith the LORD, I will put my law in their inward parts, and write it in their hearts; and will be their God, and they shall be my people.Jer 31:34 And they shall teach no more every man his neighbour, and every man his brother, saying, Know the LORD: for they shall all know me, from the least of them unto the greatest of them, saith the LORD: for I will forgive their iniquity, and I will remember their sin no more.Heb 8:8 … Behold, the days come, saith the Lord, when I will make a new covenant with the house of Israel and with the house of Judah: …Heb 8:10 For this is the covenant that I will make with the house of Israel after those days, saith the Lord; I will put my laws into their mind, and write them in their hearts: and I will be to them a God, and they shall be to me a people:Heb 8:11 And they shall not teach every man his neighbour, and every man his brother, saying, Know the Lord: for all shall know me, from the least to the greatest. This Summer’s Anti-Racism Training Online Course (Diocese of New Jersey) June 18-July 16 Course Director Jerusalem, Israel Submit a Job Listingcenter_img Mamang Sitlhou says: Featured Jobs & Calls Episcopal Charities of the Diocese of New York Hires Reverend Kevin W. VanHook, II as Executive Director Episcopal Charities of the Diocese of New York Rector Pittsburgh, PA Bishop Diocesan Springfield, IL Laura Callender says: Press Release Service Rector Martinsville, VA Rector Tampa, FL Associate Rector for Family Ministries Anchorage, AK Rector/Priest in Charge (PT) Lisbon, ME The Church Pension Fund Invests $20 Million in Impact Investment Fund Designed to Preserve Workforce Housing Communities Nationwide Church Pension Group Comments (12) Paul Nelson says: Associate Priest for Pastoral Care New York, NY Bruce Green says: Join the Episcopal Diocese of Texas in Celebrating the Pauli Murray Feast Online Worship Service June 27 Assistant/Associate Rector Morristown, NJ Rector Knoxville, TN Ya no son extranjeros: Un diálogo acerca de inmigración Una conversación de Zoom June 22 @ 7 p.m. ET New Berrigan Book With Episcopal Roots Cascade Books Rector Collierville, TN TryTank Experimental Lab and York St. John University of England Launch Survey to Study the Impact of Covid-19 on the Episcopal Church TryTank Experimental Lab Curate (Associate & Priest-in-Charge) Traverse City, MI Priest-in-Charge Lebanon, OH Virtual Episcopal Latino Ministry Competency Course Online Course Aug. 9-13 Family Ministry Coordinator Baton Rouge, LA AddThis Sharing ButtonsShare to PrintFriendlyPrintFriendlyShare to FacebookFacebookShare to TwitterTwitterShare to EmailEmailShare to MoreAddThis Missioner for Disaster Resilience Sacramento, CA Curate Diocese of Nebraska An Evening with Presiding Bishop Curry and Iconographer Kelly Latimore Episcopal Migration Ministries via Zoom June 23 @ 6 p.m. ET March 26, 2012 at 12:27 pm How very ironic…the presiding officer of the Episcopal Church is welcome with open arms by the Chinese government and in the same month, they detain Coadjutor Bishop Peter Shao Zhumin of Wenzhou and his chancellor Father Paul Jiang Sunian for “learning classes.” Bishop John Wang Ruowang of Tianshui was detained for the same “remedial” education in January. Why? Because these good men are faithful, orthodox Catholics in union with the Sucessor of Peter and the Chinese refuse to recognize them as legitimately holding their offices.“If you were of the world, the world would love its own. Yet because you are not of the world, but I chose you out of the world, therefore the world hates you…. If they persecuted Me they will persecute you… for they do not know the One who sent Me.” John 15:19-21″Hmmmm… if I were Katherine, I’d be worried. Rector and Chaplain Eugene, OR March 15, 2012 at 1:16 pm I agree with Jim. Nothing mentioned here of the existence of christianity in China as early as the 5th Century. See a new book published this year by Daniel H Bays entitled a new History of Christianity in China which highlights the arrival of Christianity in China in the early centuries. That aside, the article above does highlight the good that faith in Christ is doing in the country. Submit a Press Release John McCann says: Director of Music Morristown, NJ Featured Events Rector Smithfield, NC Cathedral Dean Boise, ID March 19, 2012 at 7:35 pm I spent 2009/10 in Beijing as ESL facilitator, worshiping and helping with the English Fellowship service at Haidian Christian Church in the Haidian District. In China, worship and becoming a Christian is a privilege. Whereas in America where Christians take such a privilege for granted, at the Haidian church alone, people lined up around the block in all kinds of weather to wait for their chance to come into the church that seats about 1,500. There are three or four services every Sunday–and every one is packed full. March 14, 2012 at 8:40 pm See what Aspinwald started – and Boone. VTS strikes again. Associate Rector Columbus, GAlast_img read more

Y-house / IDEA Office

first_img “COPY” “COPY” Photographs Japan Architects: IDEA Office Area Area of this architecture project Y-house / IDEA OfficeSave this projectSaveY-house / IDEA Office 2009 ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/89093/y-house-idea-office Clipboard ArchDaily Houses Save this picture!© Kouichi Torimura+ 14 Share Y-house / IDEA Office Area:  1050 m² Year Completion year of this architecture project Projects CopyHouses•Saitama-shi, Japan Photographs:  Kouichi TorimuraText description provided by the architects. IDEA Office coordinated with the clients of Y-house to develop a design that successfully incorporates solar access to all parts of the house, connecting to the surrounding environment through outdoor spaces that enhanced the feeling of openness all while maintaining privacy.  Follow the break for photographs and drawings of Y-house. Save this picture!© Kouichi TorimuraRecommended ProductsWindowsJansenWindows – JanisolStoolsAndreu WorldLineal – BarstoolHandlesHOPPEWindow Handle – Stockholm with SecuSan®The site for the house is located in a northern suburb of metropolitan Tokyo that is undergoing almost continuous development. It is bound on three sides by neighboring two story houses punctuated by random windows and balconies that eliminate any chance for privacy, and by a street located along the southern edge. Save this picture!© Kouichi TorimuraThe forms and organizations of the urban single-family house (along with a variety of other building types) have been driven toward extreme versions of efficiency by an ever-increasing metropolitan density. In a city like Tokyo, increasing land values, proximity to public transportation and the recognized value of maintaining a maximum amount of undeveloped open space outside of the city limits have produced models of ‘existence minimum’ that eclipse any western precedents; we marvel at the phenomenon of the ‘Tokyo dwelling’, where the most is made with the least. Objects are both miniaturized and multi-functional, and even the most modest condition of outdoor space is captured as a commodity of light, air and view. At its best the result is creative solutions driven by extreme constraint, at its worst the production of almost inhumane living conditions. Save this picture!© Kouichi TorimuraThe house is deployed on three levels: carport, utility and garden on the ground, primary living spaces on the second level, and children’s bedrooms on the third. The three levels are densely organized in the rear half of the site as a tall bar building, liberating the front half of the site as a privacy to provide unfettered solar access, a useful outdoor terrace that effectively doubles the living space, and a garden. The outdoor space is made private by a large, two-story enclosure around its perimeter that is open to the sky. All rooms of the house are oriented to look into the private terrace and garden, avoiding an awkward proximity with their neighbors. A single, large rectangular cutout in the street façade brings south light into the terrace and living areas beyond, while the adjacent garden is more enclosed, introverted and shaded. Save this picture!© Kouichi TorimuraThe house is strategically designed for passive solar control, employing the screen wall to shade the garden and adjacent bedrooms, and by incorporating a steel brise soleil to cool south facing glazing. Operable skylights allow for the natural ventilation of summer heat, while the low winter sun is brought into the house for passive heating. Other sustainable features include insulated metal panels, a reflective white roof, and instantaneous water heater. Save this picture!© Kouichi TorimuraBy locating the living areas on the second and third floors at the rear of the site the sectional qualities of the house provide privacy from the street while maintaining southern exposure. By employing a building organization that relies on a densely packed and efficient volume to liberate the remainder of the site, the Y-house creatively responds to the conditions of urban density in order to liberate the pleasures of living.Save this picture!© Kouichi TorimuraProject gallerySee allShow lessAD Photographers: Joao MorgadoArticlesAD Recommends: Best of the WeekArticles Share CopyAbout this officeIDEA OfficeOfficeFollowProductSteel#TagsProjectsBuilt ProjectsSelected ProjectsResidential ArchitectureHousesSaitama-shiHousesJapanPublished on November 16, 2010Cite: “Y-house / IDEA Office” 16 Nov 2010. ArchDaily. Accessed 12 Jun 2021. ISSN 0719-8884Read commentsBrowse the CatalogHandshowerhansgroheHand ShowersVinyl Walls3MVinyl Finish- DI-NOC™ Glass FinishPartitionsSkyfoldIntegrating Operable Walls in a SpaceCommunications2NIntercom – 2N® IP VersoCurtain WallsIsland Exterior FabricatorsPace Gallery Envelope SystemMetal PanelsTrimoModular Metal Wall – Qbiss OneConcreteSika3D Concrete PrintingMetal PanelsLorin IndustriesAnodized Aluminum – Gun Metal Grey with Arconic Tectur-Al™GlassDip-TechCeramic Printing for Public TransportationBeams / PillarsBlumer LehmannTimber Construction in Cambridge MosquePorcelain StonewareCeramiche KeopeCeramic Tiles – 9Cento MosaicTiles / Mosaic / GresiteRakoFloor and Wall Tiles – Serie PiazzettaMore products »Read commentsSave世界上最受欢迎的建筑网站现已推出你的母语版本!想浏览ArchDaily中国吗?是否翻译成中文现有为你所在地区特制的网站?想浏览ArchDaily中国吗?Take me there »✖You’ve started following your first account!Did you know?You’ll now receive updates based on what you follow! Personalize your stream and start following your favorite authors, offices and users.Go to my stream Year:  ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/89093/y-house-idea-office Clipboardlast_img read more

House Cylinder / Town and Concrete

first_imgShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/876688/house-cylinder-town-and-concrete Clipboard House Cylinder / Town and ConcreteSave this projectSaveHouse Cylinder / Town and Concrete “COPY” CopyHouses•Lyon, France “COPY” CopyAbout this officeTown and ConcreteOfficeFollowProductsGlassConcrete#TagsProjectsBuilt ProjectsSelected ProjectsResidential ArchitectureHousesLyonFrancePublished on July 31, 2017Cite: “House Cylinder / Town and Concrete” 31 Jul 2017. ArchDaily. Accessed 11 Jun 2021. ISSN 0719-8884Browse the CatalogSinkshansgroheBathroom Mixers – FocusGlass3MGlass Finish – FASARA™ Fabric/WashiPartitionsSkyfoldVertically Folding Operable Walls – Mirage®WoodParklex International S.L.Wood Finishes in Landaburu BordaSinksBradley Corporation USASinks – Frequency® FL-SeriesMetallicsTrimoFire Resistant Panel – Trimoterm FTVSkylightsVELUX CommercialModular Skylights – Northlight 40-90°SinksAcquabellaSink – LeviCurtain WallsRabel Aluminium SystemsMinimal Curtain Wall – Rabel 35000 Slim Super ThermalWoodBlumer LehmannData Processing for Wood ProjectsPorcelain StonewareCeramiche KeopeCeramic Tiles – EvokeChairs / StoolsBassamFellowsSpindle Chair and StoolMore products »Save想阅读文章的中文版本吗?圆筒的排列组合,空间形式的史无前例 House Cylinder / Town and Concrete是否翻译成中文现有为你所在地区特制的网站?想浏览ArchDaily中国吗?Take me there »✖You’ve started following your first account!Did you know?You’ll now receive updates based on what you follow! Personalize your stream and start following your favorite authors, offices and users.Go to my stream ArchDaily Houses Manufacturers: Technal, Saint-Gobain, Samsung Save this picture!Courtesy of Town and ConcreteText description provided by the architects. The cylinder house is designed to fit between the trees of a wooded lot near Lyon, France.Save this picture!Courtesy of Town and ConcreteFor this house, the plan is based on a juxtaposition of a simple element, a cylinder. This cylinder can be opened, semi-open, closed, whatever its disposition it participates in the delimitation of space.Save this picture!ModelIt is an open plan, with the cylinder pieces as posts. There is a play of height offset on the cylinders to also provide a delimitation by the height of the ceilings.Save this picture!Courtesy of Town and ConcreteThere are no corridors in this house nor windows marked, everything is traffic and everything is open to the outside.Save this picture!Ground Floor PlanThe furniture marks space, but its movement can reinvent the house. The plan is not fixed, to follow the evolution of the lives of these occupants.Save this picture!Courtesy of Town and ConcreteFrom the outside, the facades undulate, and receive the shades never frank, there are no faces.Save this picture!Courtesy of Town and ConcreteThis system of cylinder juxtaposition allows to enlarge the house but also to have a blurred outer delimitation of the house with its context.Save this picture!Courtesy of Town and ConcreteProject gallerySee allShow lessColumbia GSAPP’s New “Extraction Lab” Will Launch in Black Rock DesertArchitecture NewsEira House / AR Studio ArchitectsSelected Projects Share France Projectscenter_img House Cylinder / Town and Concrete ShareFacebookTwitterPinterestWhatsappMailOrhttps://www.archdaily.com/876688/house-cylinder-town-and-concrete Clipboard Manufacturers Brands with products used in this architecture project Architects: Town and Concrete Area Area of this architecture project Save this picture!Courtesy of Town and Concrete+ 19 Share Area:  270 m² Year Completion year of this architecture project Year:  Lead Architect: Cyril Lancelin 2019last_img read more

Guardian Charity Awards offer five £6,000 prizes

first_img  25 total views,  2 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving. The closing date for applications is 8 September 2006. The 14th annual Guardian Charity Awards, in association with NatWest and the Royal Bank of Scotland, are open and seeking nominations for small and medium-sized social welfare charities that deserve both a financial boost and more publicity.Open to charities with a turnover of less than £1 million a year, the awards aim to highlight excellent, replicable work that is unsung.Five winning charities will each receive a cheque for £6,000 and a brand new PC from Smartchange, a company that works to promote links between charities and companies in other sectors. Advertisement Guardian Charity Awards offer five £6,000 prizescenter_img AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis Howard Lake | 4 July 2006 | News Tagged with: Awardslast_img read more

Central Park 5 civil suit: Justice still denied

first_imgFeb. 19 protest after Central Park 5 court session, organized by the Dec. 12 Movement and the Freedom Party.WW photo: Anne PrudenAnother status conference pertaining to the Central Park 5 civil lawsuit against New York City and the New York Police Department was held on Feb. 19. Supporters filled the large federal courtroom in downtown Manhattan to indicate their justifiable outrage regarding the lack of progress in bringing closure to this horrific, racist injustice.Twenty-three years ago, five Black and Latino teens — Kevin Richardson, Yusef Salaam, Raymond Santana, Antron McCray and Kharey Wise — were wrongfully convicted of raping a white woman who was jogging in Central Park. They spent from six to 13 years in prison for a crime they did not commit; their youth was stolen from them. In 2003, their convictions were overturned, and they were acquitted following a confession by the actual rapist whose DNA matched the evidence.After they were exonerated, the young men filed a federal lawsuit against the city. The lawsuit claimed that they were railroaded into giving confessions, maliciously prosecuted, wrongfully imprisoned and their civil rights were violated.The five men are now being victimized by billionaire Mayor Michael Bloomberg’s administration and stop-and-frisk Police Commissioner Ray Kelly, who refuse to accept their innocence and, therefore, award them compensation. The city contends that the NYPD and the District Attorney’s office did nothing wrong in arresting the teens, obtaining confessions and prosecuting them.Justice denied for 10 yearsThe stalling tactics of the city’s Corporation Counsel legal team have resulted in the need for additional status conferences, year after year. They have aggressively fought the lawsuit and have not cooperated with the Central Park 5’s attorneys in producing requested records, documents and scheduling depositions. Detectives Humbergo Arroyo and Mike Sheehan’s actions at the time of the teens’ arrest and afterwards are also being scrutinized.WW photo: Anne PrudenCity lawyers have repeatedly offered excuses for noncompliance. U.S. Magistrate Judge Ronald Ellis questioned their methodology in searching for documents they say are unavailable, can’t locate or are in deteriorated condition. The judge warned against any possible perjury. Ellis noted that February marked 10 years since the Central Park 5 lawsuit was filed and 10 years of court costs. He stated that the discovery process has lasted too long, and that the case needs to be concluded this year, either by trial or settlement. Therefore, he will be setting deadlines.Meanwhile, racist injustice prevails.Ellis also quashed the city’s subpoena for outtakes from filmmakers Ken Burns, Sarah Burns and David McMahon from their documentary, “The Central Park Five.” He ruled that they are protected by reporters’ qualified privilege under federal law, and that they had made the requisite showing of journalistic independence needed to invoke that privilege.At the rally that followed the status conference, which Kevin Richardson attended, he thanked all the supporters who faithfully showed up, even in the rain, to support “the Five.” He mentioned that he, Kharey Wise and Yusef Salaam had recently gone to Los Angeles on a speaking tour. Police stopped them at the airport and questioned them about alleged drug possession. The cops then told them, “We know who you are.” Richardson said he wonders when the nightmare will end.City Councilmember Charles Barron, who attended the status conference, stated at the rally how proud he was of “the Five.” On Feb. 12, a City Council hearing on Resolution 81-A, sponsored by Barron, was held by the 27-member Black, Latino and Asian Caucus. The resolution, which the caucus passed, had also been introduced in 2009 and again in 2010, calling for the city to expeditiously settle the Central Park 5 case without a trial, to acknowledge the years of pain and suffering of the five men and their families, and to financially compensate them for the historic and gross miscarriage of justice.Several testimonies were heard that day, including that of Sharonne Salaam, Yusef Saalam’s mother, who vividly recalled the night of her son’s arrest and told of their stress-filled lives since then. She said she still gets death threats. Weakened by stage-4 cancer, Sharonne Salaam expressed her wish to live long enough to see the case settled and justice served, knowing there is closure to that chapter of their lives. This tenacious and determined woman also attended the Feb. 19 status conference.The full City Council will hold a hearing on Resolution 81-A on Feb. 27. The same day the Central Park 5 will be presented with a City Council proclamation at a press conference at City Hall.FacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thisFacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thislast_img read more

NCGA Pleased with Ample Corn Supply

first_img Facebook Twitter SHARE SHARE Total production projections were lowered from last month by 187 million bushels to 13.8 billion bushels total. The projected yield was also lowered by 2.1 bushels per acre to 154.4 bushels per acre to reflect reports from field surveys. Notably, if achieved, this would still be the third highest national average corn yield on record. Facebook Twitter Home Indiana Agriculture News NCGA Pleased with Ample Corn Supplycenter_img NCGA Pleased with Ample Corn Supply Previous articleAugust Report Offers Lower Corn and Soybean Production than EstimatesNext articlePurdue: Prepare to Store a Big 2013 Crop Gary Truitt By Gary Truitt – Aug 12, 2013 Despite slight decreases in the forecasts for overall production and national yield, U.S. farmers are still on track to produce a record corn crop, according to U.S. Department of Agriculture estimates. “Despite planting delays and somewhat cool, wet conditions across much of the Corn Belt, farmers have worked diligently to grow the best crop possible,” said National Corn Growers Association First Vice President Martin Barbre, a farmer from Carmi, Ill. “We are pleased to see that this work is coming to fruition in many of the fields surveyed by the USDA in order to produce this forecast. Farmers merge cutting-edge technology and ever-improving practices to create a dynamic industry capable of operating at a level unthinkable only a few decades prior. As harvest slowly approaches, we hope that conditions hold strong and look forward to getting the crop out of the field and into the bins.”last_img read more

ISP systems manager freed after five weeks in detention

first_img Maldivian president’s comms chief accused of sexually harassing journalist April 23, 2018 Find out more September 12, 2018 Find out more July 15, 2020 Find out more August 20, 2005 – Updated on January 20, 2016 ISP systems manager freed after five weeks in detention RSF_en News Help by sharing this information MaldivesAsia – Pacific RSF seeks press freedom pledges from Maldives presidential candidates Newscenter_img Organisation Reporters Without Borders has learned that Ismail Faiz, the Maldivian ISP systems manager who was arrested on 1 May, was released on 6 June without the government ever clearly explaining why he was detained. The charges against him changed several times. He was initially accused of working with the Dhivehi Observer, a London-based website that is banned in the Maldives. He was later accused of links with the militant group Jamatul Muslimeen. Faiz is the systems manager of his country’s sole ISP, Dhiraagu, which is 45 per cent owned by Cable & Wireless of the UK._______________________________________________________10.05.2005A Cable and Wireless employee detained in the MaldivesSystem engineer Ismail Faiz of the country’s sole Internet service provider, Dhiraagu – of which British firm Cable & Wireless holds 45 % of the capital – was arrested and detained on 1st May 2005.Although he is officially accused of “terrorism”, “incitement to violence” and “attempting to overthrow the government”, he is reportedly really being held for working with the London-based opposition website Dhivehi Observer. Reporters Without Borders urged Cable & Wireless to contact the Maldives authorities to investigate what has happened to their employee.”Accusations of terrorism are often used in the Maldives to punish dissidents” said the organisation “This engineer is paying the price for President Gayoom’s paranoia in connection with the Internet, a media he cannot manage to control and on which he is widely criticised.””It seems to us that the management of Cable & Wireless should be concerned about the plight of its employee.”Local sources said he had apparently been accused of working with Dhivehi Observer (http://www.dhivehiobserver.com/), a website that is banned in the Maldives. Its editor, known under the pen-name Sappe, however denied having any contact with Faiz. But he said, “The president is afraid of the Internet because now, whatever he does, we make him face up to his responsibilities.” “That is the reason he attacks a service provider. It has nothing to do with any struggle against terrorism.” Sappe said he believed that the engineer had fallen foul of the authorities because he refused to carry out technical tasks he was given, such as filtering foreign-based websites.Ismail Faiz, 29, is system engineer and administrator of Dhiraagu, whose two main shareholders are the Maldives government and British telecoms giant Cable & Wireless. Reporters Without Borders wrote to Cable & Wireless’s CEO, Francesco Caio, to question him about the ethical problems raised by his company’s investment in the Internet in the Maldives, a country that censors the web and has imprisoned several cyberdissidents (See: http://www.rsf.org/article.php3?id_article=10996).Ismail Faiz is being held in solitary confinement. His family was only allowed to visit him eight days after his arrest.Local sources said that another Dhiraagu employee, Mohamed Zahid, who was working for a branch of the firm on Feydhoo Island, in the south of the country, was reportedly imprisoned on the same day as Faiz, perhaps for the same reasons. No additional information about his case has been forthcoming from the authorities. News to go further Follow the news on Maldives Receive email alerts News RSF calls for open trial of Maldivian blogger’s accused murderers MaldivesAsia – Pacific last_img read more

China

first_img China’s Cyber ​​Censorship Figures June 18, 2003 – Updated on January 20, 2016 China ChinaAsia – Pacific to go further News News The tremendous growth of the Internet now makes it technically impossible for the authorities to monitor the content of all the millions of e-mail messages being exchanged around the country. But the regime is still banning users from looking at websites it considers endanger “the social order and the socialist system.” The authorities have created a legal arsenal to punish cybercrime and cyber-dissidence.The official news agency Xinhua announced in January 2001 that anyone involved in “espionage activities” such as “stealing, uncovering, purchasing or disclosing state secrets” using the web or other means risked the death penalty, or between 10 years to life in prison. The same month, the public security ministry set up a website giving information about currently laws and warning Internet users of the risks they would run if they circulated “subversive” information. This concerned both the 12 million Chinese who have a private Internet connection and those who use cybercafés.The information and technology ministry introduced new rules on 14 January 2002 about monitoring the Internet. ISPs involved in “strategic and sensitive fields” such as news sites and forums would have to record details of their customers, such as their Internet ID, postal address and phone number. They were also required to install software to monitor and copy the content of “sensitive” e-mail messages. The ISPs are obliged to break off transmission of e-mails containing obscene or subversive material, advocating terrorism or threatening national security or national unity. The authors of such messages are to be reported to the ministries of information and technology and of public security and to the department for protection of state secrets. The ISPs must also use official equipment that cannot be used for spying or hacking, and foreign firms selling software to China must promise in writing not to install spying devices on Chinese computers. ISPs and news site webmasters must themselves censor content that contravenes these rules and ferret out subversive comments or messages on major websites. Discussion forums are popular places to talk politics and criticise the government. If the ISPs do not censor the sites themselves, the authorities will. Access to the search-engine Google was blocked for 12 days in August 2002. The move drew sharp criticism from experts and from Chinese and foreign investors, who do not usually say much about the authorities’ attitude to the Internet.The government enacted a law on 15 November 2002 on the running of cybercafés, making owners responsible for the websites looked at by customers, on pain of being shut down or fined.This dictatorial trend led to 18 Chinese intellectuals signing a “declaration of rights of Chinese Internet users” in July 2002, calling for freedom of expression (creating websites), freedom of online information (access to all websites) and freedom of association (opening cybercafés). One of the petition’s organisers said that if major websites yielded to the Chinese government’s pressure, it would “greatly reduce the power to resist” of NGOs that had found the Internet a place where they could express themselves. This founding document of Internet freedom in China was signed by thousands of the country’s Internet users.Faced with the spiralling growth of the Internet, the government abandoned its “Great Cyber Wall” strategy and began developing the top secret “Golden Shield” project put forward by the ministries of public security and information industry. Nearly 3,000 people were recruited to defend the government from Internet subversion. In April 2002, public security minister Jia Chunwang called a meeting in Beijing to discuss the protection and security of government information. Ways of combating Internet offences, especially those considered subversive, were considered and the minister reportedly said Internet monitoring equipment had become “vital tools for national security, political stability and national sovereignty.”The authorities were disturbed at critical articles posted online by the Falungong spiritual movement and the Chinese Democratic Party and decided to step up recruitment of experts to combat “foreign forces” trying to “subvert China via the Internet.”At the end of December, the public security department in the southern province of Guangdong organised a conference on Internet development and security to assess the Internet’s influence on “stability and public order,” according to the provincial police chief. Luan Guangsheng, head of the province’s Internet police, told the Hong Kong daily South China Morning Post that the Internet had to be “very tightly controlled” and that users had to “take responsibility if they passed on dangerous material.” He refused to say how many cyberpolice the province had but said the number was growing.Crackdown on cyber-dissidentsThe tough and repressive laws are not just aimed at cyber-dissidents but also at anyone using the Internet as a means of expression, freely obtaining information or criticising the government or the ruling Communist Party. At least 21 cyber-dissidents are in prison in China, 16 of them serving prison sentences.In spring 2001, a shopkeeper, Liu Weifang, was jailed for three years by a court in the northwestern province of Xinjiang for alleged subversion for posting very critical articles about the Communist Party and the government’s economic reforms on Internet forums in 2000 and 2001. Despite using a pseudonym, “Lgwf”, police managed to identify him.Lu Xinhua, a member of the banned Chinese Democratic Party (most of whose leaders are in jail), was picked up on 11 March 2001 in Wuhan and formally arrested for subversion on 20 April, according to the Information Centre for Human Rights and Democracy. When he was picked up, police ransacked his home and seized his computer. He had written and posted on foreign websites many articles about human rights violations in Wuhan and criticising Chinese President Jiang Zemin. In December, he was jailed for four years by the Wuhan intermediate court after a secret trial.Yang Zili, founder of the website lib.126.com, was arrested in Beijing on 13 March as he left his home. His wife was arrested the same day and freed 48 hours later after being forced to promise in writing not to reveal what had happened. Yang, a graduate of Beijing University, wrote a number of theoretical articles posted on his website advocating political liberalism, criticising repression of the Falungong spiritual movement and deploring the problems faced by the peasantry. In a poem, he called for “a fatal blow” to be struck against “the ghost of communism.”Police refused to say where he was being held or why. Also on 13 March, three other people helping to run the website – Jin Haike, a geologist, Xu Wei, a journalist with the newspaper Consumers’ Daily, and Zhang Honghai, a freelance journalist – were arrested in Beijing. Together with Yang, they appeared on 28 September before the Beijing intermediate court. Only three members of the public were allowed to attend. Three of the four accused had lawyers and Zhang chose to defend himself. Jin Haike’s lawyer, Liu Dongbin, said the prosecution witnesses were unreliable since they had already been used several times in similar cases.Yang said the charges “in no way imply any plan to subvert the government. When we speak of freedom and liberalisation, we believe this will come about through reforms. Is it not evident that the last 20 years of reform and conciliatory policies have led China towards liberalisation?” he asked. The four cyber-dissidents denied they were setting up branches of their group throughout the country by posting articles on the Internet and setting up websites. Zhang said nothing in the public prosecutor’s address proved they were planning to overthrow the government. “We didn’t even have the 300 yuan we needed to launch the website. How can all this be seen as undermining the state’s authority?”The prosecutor then charged that the articles published on the Internet, including “Be a New Citizen, Reform China,” and “What Needs to Be Done,” were subversive because they accused the government of “practising a false form of democracy,” advocated “an end to an obsolete system” and expressed a desire to create “a new China.” After a four-hour hearing, the court rose without giving a verdict. Chi Shouzhu, a worker and former political prisoner, was arrested at the railway station in the northeastern town of Changchun on 17 April. He had just printed out at a friend’s home material from a foreign-based opposition website. Chi, 41, had already spent 10 years in prison for his involvement in the 1989 Beijing Spring unrest. A native of the northeastern province of Jilin, he had gone to Changchun for treatment of illnesses he had developed in prison. Leng Wanbao, a dissident also from Jilin, was interrogated for two hours on 18 April by police who accused him of posting “subversive material” on the Internet.Wang Sen, a member of the Chinese Democratic Party, was arrested on 30 April in Dazhou, in the southwestern province of Sichuan. In an article posted on the Internet, he allegedly accused a state clinic of selling anti-TB medicine donated by the Red Cross. On 30 May 2002, he was jailed for 10 years by the people’s intermediate court in Dazhou for “trying to overthrow the government.” The court also said he had organised a workers’ protest at a iron and steel factory in the city.CDP member Wang Jinbo, was arrested on 9 May 2001 in Junan, in the eastern province of Shandong. Police reportedly told his father that he was being held for two weeks because he had insulted the local police on the Internet. Wang, who had already been arrested several times for political activities, was tried in November for “subversion” and jailed for four years on 13 December by the Linyi intermediate court for e-mailing articles criticising the government’s attitude towards the 1989 pro-democracy movement. He began a hunger-strike on 28 February 2003 to mark the opening of the People’s National Assembly in Beijing and to protest against his imprisonment, former political prisoner Ren Wanding told foreign journalists in Beijing. He began eating again a week later. His family said his health had deteriorated in 2003.Businessman and webmaster Hu Dalin was arrested on 18 May in the southwestern town of Shaoyang for posting on the Internet anti-American articles written by his father. He was not been charged and police told his family he had been picked up for “subversive activity” on the Internet. His parents and girlfriend were not allowed to visit him in the first months of his detention.At about the same time, Guo Qinghai, a bank clerk, was jailed for four years by a court in Cangzhou, south of Beijing, for alleged subversion. His family was not told of the trial beforehand. He is believed to be in prison in Cangxian, near Cangzhou. He had been arrested in September 2000 for putting material on foreign websites advocating political reform and calling for the release of cyber-dissident Qi Yanchen. He used a pseudonym but police managed to identify him.In June, Li Hongmin was arrested in the southern city of Canton for disclosing by e-mail the 2001 Chinese version of the Tienanmen Papers, which accuses top Chinese officials of being behind the June 1989 Tienanmen Square massacre. The US-based dissident website VIP Reference said he was freed a few weeks later but had been sacked from his job at the insistence of the authorities.At the end of June, the authorities announced that the trial of Huang Qi, founder of the website 6-4tianwang.com, who had been arrested in June 2000 for putting supposedly subversive material on the site, had again been postponed indefinitely by the intermediate court in the southwestern city of Chengdu because of the Communist Party’s 80th birthday celebrations. Many people said it was really to avoid bad publicity on the eve of the decision about where the 2008 Olympics Games would be held. The trial had earlier been postponed on 13 February 2001 because of Huang Qi’s poor health. His wife said he had been beaten in prison and had a scar on his forehead and had lost a tooth. She was not allowed to visit him and his lawyer Fang Jung was only permitted to see him once in the course of seven months. In mid-August, his lawyer announced that the trial had taken place in great secrecy and had lasted only two hours and verdict had not been disclosed. No family members were allowed to attend. Huang’s wife managed to take a photo of him as he arrived at the court but police seized her camera. The trial is the first of the creator of a website for having posted “subversive” material.On 11 July, the day after the 2008 Olympics Games were awarded to Beijing, Yan Peng, a computer salesman and dissident, was arrested in the southern province of Guangxi and his computer seized. The Information Centre for Human Rights and Democracy said Yan, one of the first people to use the Internet to oppose the Chinese Communist Party, was returning from a trip to Vietnam and was accused of violating immigration laws. On 16 July, three dissidents from Qingdao, including Mu Chuanheng, tried to get him released, but police refused to see them. Yan had been jailed several times since 1989. In September 2002, he was jailed for 18 months by a court in Qingdao.In mid-August 2001, Mu Chuanheng, a lawyer who has been banned from practising for the past 15 years, was arrested in the eastern city of Qingdao for publicly calling for the release of Yan Peng. A dozen police raided his home and seized his computer and articles he had written. Mu was active in the 1979 Beijing Spring and contributed often to the cultural website xinwenming.net, which was banned in August 2000 by the state security ministry. Mu was jailed for three years by a Qingdao court in September 2002.In September 2001, Zhu Ruixiang, a lawyer, co-founder and formed chief editor of Radio Shaoyang, was found guilty of subversion by a court in Shaoyang, in the southeastern province of Hunan, for sending to a dozen friends copies of articles from the pro-democracy website VIP Reference (www.bignews.org) criticising the government. He was at first sentenced to nine months in prison but the authorities called for a harsher punishment and he was eventually jailed for three years. When he was arrested on 8 May, all his belongings, including his computer, were seized.On 27 April 2002, Yang Jianli, chief editor of the US-based dissident online magazine Yibao (www.chinaeweekly.com), was detained at the airport in Kunming, in the southern province of Yunnan, and then formally arrested on 2 June. He was returning to China for the first time since his expulsion in 1989, with a passport borrowed from a friend because the Chinese authorities had refused to renew his own. He had been on the authorities’ black list for several years and was returning clandestinely to investigate workers strikes in the northeast of the country. He is reportedly being held in prison in Beijing. His brother Yang Jianjun went to Beijing in June but police refused to tell him anything about his detention. Married with two children, he lives in Brooklyn, Massachusetts.Former policeman Li Dawei was jailed for 11 years on 24 June by a court in the northwestern province of Gansu. The Information Centre for Human Rights and Democracy said he was convicted of subversion for downloading more than 500 articles from foreign-based Chinese pro-democracy websites which he then published in the form of books. He was also accused of being in contact with foreign-based “reactionary” groups. He was arrested in April and his trial began in May. His lawyer, Dou Peixin, said the provincial supreme court had agreed to hear his appeal.In August, journalist Chen Shaowen was picked up in Lianyuan, in Hunan province, and formally arrested in September for what an official said was posting “many reactionary articles” on the Internet. Chen has written regularly for several foreign-based Chinese-language websites about social inequality, unemployment and pitfalls in the legal system.Wan Yanhai, founder of the Aizhi Action Project and the website www.aizhi.org, which has fought since 1994 against discrimination against HIV/AIDS sufferers and for Internet freedoms, disappeared in Beijing on 24 August while attending a film about homosexuality. Some people at the occasion said he had been followed by public security ministry officials. The Project helped expose a blood transfusion scandal in the central province of Henan by publishing on its website the names of the peasants who had died of AIDS after selling their blood. The site, which is still accessible, also contains moving descriptions of the plight of HIV-positive people in China. In July, the university that hosted the Project closed the offices of the group, which was then outlawed. On 17 July, Wan signed a “declaration of rights of Chinese Internet users” calling for online freedom of expression. In early August, after a law banning information about AIDS came into force, he repeated his desire to continue his AIDS campaign on the Internet. With few exceptions, AIDS is a taboo subject in China, especially in Henan province. Dozens of Chinese and foreign journalists have been prevented from investigating the country’s epidemic.In early November, Li Yibin, a computer science graduate, was arrested in Beijing. Human Right Watch in China said he had been picked up for involvement in the online magazine Democracy and Freedom, using the pseudonyms “Springtime” and “Spring Snow.”On 7 November, on the eve of the opening of the 16th Communist Party congress, cyber-dissident Liu Di, a 22-year-old psychology student, was arrested on the Beijing University campus. Her family only learned she had been picked up when police arrived at their apartment and searched through her possessions, taking away her books, notes and computer. Her parents took a change of clothes to the police station but were told they could not see her. The dissident organisation China Labor Watch said police told one of her teachers she had been arrested because of her links with an “illegal organisation.” However her father said it was probably because of her postings on the Internet. Under the pseudonym of The Stainless Steel Mouse, she had urged Internet users to “ignore government propaganda” and “live in freedom.” She also criticised the arrest of imprisoned website founder Huang Qi. Teacher Ouyang Yi, who runs a website and is a member of the banned Chinese Democratic Party, was arrested on 4 December in Chengdu, capital of the southwestern province of Sichuan, according to China Labor Watch. It said Ouyang’s wife had learned of his arrest when local police came to search the family home in Suining, nearly 200 kms from Chengdu, on orders from the provincial capital’s police.Ouyang is well-known to the authorities as one of the 192 signatories of an open letter in November to the 16th Communist Party congress calling on it to reverse its condemnation of the 1989 Tienanmen Square demonstrations in Beijing. In his website articles, he wrote about the 1989 dissidence (known as the second Beijing Spring), the failure of the government’s economic policies and the need for reforms in the state structure. He was arrested in 1996, 1998, 1999 and earlier this year for his dissident activities, but had not been held longer than 48 hours.Cyber-dissident Liao Yiwu was arrested on 18 December at his home in Chengdu, but released a few hours later after the house had been searched. The writer and poet began putting his writings on the Internet after they were banned from normal publication by the authorities. He has been regularly harassed by the authorities for this.In early March 2003, Qi Yanchen, was said to be in bad health in prison no. 4 in Shijiazhuang (in Hebei province, south of Beijing). He has several serious ailments, including colitis, and has only been getting medicine through his wife, Mi Hongwu, who is only allowed to visit him every two months. She said he was “very weak” last time she saw him in mid-January. He has been in jail since 1999 and was sentenced in September 2000 to four years in prison after putting online long extracts from his book “The Collapse of China,” which the prosecutor at his trial said was “subversive.”Zhang Yuxiang was arrested at his home in Nanjing (in the eastern province of Jiangsu) on 12 March and interrogated at length about articles he had posted on the Internet. The police tried to make him confess having contacts with other cyber-dissidents. Human Rights in China said he had been put under house arrest in a public building in the Siyang district, but this could not be confirmed. His wife has not had news of him since he was arrested or received any official document about his detention. Zhang, a former armed forces propaganda department official in Nanjing, had already spent two years in prison for helping the dissident Chinese Democratic Federation. After he was freed, he had continued regularly posting political articles online and signing petitions.A Public Security Bureau official in Beijing confirmed on 25 March the arrest and indictment of cyber-dissident Jiang Lijun, who had disappeared without trace since 6 November 2002. Police had secretly held him at Qincheng prison, near Beijing, where the most important political prisoners are reportedly held. He was said to have been charged on 14 December 2002 with inciting people to overthrow the government, but police did not provide his wife, Yan Lina, with any document. Jiang is considered by the police to be head of a small group of cyber-dissidents. His wife hired a Beijing lawyer, Mo Shaoping, who has already defended several dissidents in court.Blocking access to “subversive” websitesApart from arrests and heavy jail terms for cyber-dissidents, the authorities also block access to websites they consider “dangerous” or “subversive.” This includes not just the rare sites that try, from inside the country, to push progressive ideas, but foreign news sites as well. With the help of Western firms, including Cisco, Nortel and Sun, the government has obtained state-of-the-art technology to block Internet access. Internet firms established in China have applied the government’s censorship orders without argument. Yahoo, for example, signed an agreement in 2002 to eliminate “subversive” material.A survey done by Harvard University’s Berkam Centre between May and November 2002, showed that more than 50,000 out of 204,000 websites normally accessible through the Google and Yahoo search-engines were blocked at least once from at least one point inside China. Apart from explicitly pornographic sites, the most censored (when searched for on Google) included those dealing with Tibet (60 per cent censored), Taiwan (47 per cent) and democracy. Websites about democracy and human rights, such as Amnesty International, Human Rights Watch and Hong Kong Voice of Democracy, are especially targeted by the censors. Education sites are also strictly monitored, particularly US ones such as Columbia University and the Massachusetts Institute of Technology (MIT), because they host sites run by pro-democracy groups. Sites about religion or health in China are also blocked.The websites of 923 media, including the BBC, CNN and Time magazine, are regularly blocked, along with the sites of governments, such as Taiwan.In late March 2001, Internet users in the Shanghai region were banned from putting radio or TV programmes on the Internet without government permission. A month earlier, the public security ministry announced introduction of new software called “Internet Police 110” designed to block sites containing religion, sex or violence. In early May 2001, the state-owned Xinjiang Telecommunications said Internet portals that were not officially registered would be automatically shut down.The online magazine Hot Topic was suspended on 18 June after four years, during which it had posted anti-government articles for its 235,000 subscribers.The Australian foreign ministry (www.dfat.gov.au), which had been inaccessible from China for more than a year, was unblocked briefly in June during the visit to China of the communications minister Richard Alston. A Chinese government spokesman denied any censorship and said the site had been inaccessible for technical reasons. However, material on the site about human rights and risks of conflict in some parts of China was seen as the true reason for the blocking. In July, the site was again accessible, after the Australian foreign minister protested to the Chinese chargé d’affaires in Canberra.For several weeks in July, the pages in Mandarin of the Radio France International (RFI) website were inaccessible and RFI asked the Chinese government for an explanation.In August two websites close to the Chinese Communist Party – the political news-magazine China Bulletin and Tianya Zongheng, an Internet forum based in Haikou (Hainan province) – were shut down for posting criticism of President Jiang Zemin and his policy of economic liberalisation.The sites of the US TV network CNN, the daily paper International Herald Tribune, the French radio RFI, the British radio BBC, the US section of Amnesty International and links on Chinese portals to humanitarian groups such as Doctors Without Borders were blocked on 4 September on the eve of president Jiang’s visit to China’s ally North Korea. The sites contained news about famine and repression in that country.The online newsletter Baiyun Huanghe (bbs.whnet.edu.cn) of the Science and Technology University in Huazong (central China) was closed by the government on 6 September after students posted on it articles about the 1989 Tienanmen Square massacre. The site, founded five years earlier, had 30,000 subscribers and focused heavily on politics and corruption. Until it closed, students had been able to discuss on the forum such forbidden topics as the Beijing Spring. In October, the authorities blocked the websites of hrichina.org (the Human Rights Watch site in China), hrw.org (the main Human Rights Watch site), amnesty.org, amnesty.org.uk and amnestyusa.org (Amnesty International), freetibet.org (the organisation Freetibet), tibet.com (the Tibetan government in exile), cnn.com (CNN), bbc.co.uk (the BBC), washingtonpost.com (The Washington Post), 6-4tianwang.com (the site of cyber-dissident Huang Qi) and bignews.com (the dissident online newspaper VIP Reference).The online journalists’ forum Zhejiang, hosted by the website Xici.net, was closed by the authorities on 16 October for “putting out subversive information” and “defaming politicians and state institutions.” The forum’s moderator was dismissed after official pressure and the site managers were obliged to tighten their surveillance of their other forums. The authorities refused to answer questions from foreign reporters about the closure, which happened during the Asia-Pacific Economic Cooperation (APEC) forum in Shanghai.At the end of US President George Bush’s official visit to China on 29 October, the authorities again blocked access to the websites of several US media, such as CNN and The Washington Post. However the sites of The New York Times and The Washington Post were made accessible on 16 October when the APEC forum opened in ShanghaiThe Chinese Internet Association, which nationally responsible for supervising the Internet, announced on 16 March 2002 a “self-discipline pact” whose signatories would be banned from producing or passing on material “harmful to national security and social stability.” In July, the official Xinhua news agency reported that the main Chinese-based websites, including Yahoo, had signed the pact, along with ISPs.In April, the webmaster of Voice of America’s Chinese-language Internet sitesaid it had been attacked from China. E-mails containing specially-designed viruses had been sent to the site and attempts made to hack into it. Dissident websites, such as the Falungong movement and pro-Tibet organisations, were also attacked. Some of the attacks were traced back to accounts belonging to provincial offices of the state-owned China Telecom.The Australian TV network ABC said on 23 April that its website had been blocked by the Chinese authorities and the network filed a complaint with the Chinese foreign ministry against the public security ministry. An Australian embassy official in Beijing said the blocking had been decided at the highest level, but a Chinese government spokesman denied this. The Tibetan Dalai Lama’s visit to Australia in May is thought to have been why the site was blocked.The websites of foreign media, including Reuters news agency, CNN and The Washington Post were accessible again in Beijing and Shanghai on 16 May, though the sites of the BBC, Time magazine and The Voice of America were still blocked. A Western diplomat in Beijing said the Chinese authorities may have realised how easy it was to get round the blocks and that it made more sense for them to allow free access and then watch who consulted them.In early June, three websites – Tom.com, Sina.com and FM365.com – were reprimanded by the authorities for posting “unsuitable material” about the June 1989 Beijing Spring crackdown. The Beijing Daily said the move came after police inspected the offices of nine major Chinese Internet portals. The Beijing Youth Daily said police planned to check the content of the 827 main Chinese portals three times a week for the next three months.Access to the Google search-engine, which had become very popular, was blocked in China on 31 August. Protests filled online forums from people who said they used it to do research, not politics. Chinese and foreign business interests, normally silent about Internet censorship, joined the criticism. “They shot themselves in the foot,” said one European working for the Chinese government. Google negotiated with the authorities about the blocking, the reasons for which remained a mystery. Some noted the 14th listed result of a search for the term “Jiang Zemin,” which was an interactive game site called “Kill the nasty dictator Jiang Zemin.” Access to another search-engine, Altavista, was blocked on 6 September.From 7 September, Chinese Internet users trying to access Google were redirected to Chinese search-engines, such as Tianwang and Baidu.Access to Google from China was restored on 12 September but is now censored. The widespread protests and pressure from business interests is thought to have got the ban lifted. An official spokesman said the ministry of the information industry had “received no information about the blocking of Google and knows nothing about access being restored.” Altavista, along with dozens of other sites, is still inaccessible.Users noticed in September that new detection software had been installed to block access to some pages (about Tibet, Taiwan and human rights) on certain sites. The South China Morning Post, published in Hong Kong, reported on 27 September that this censorship also applied to e-mail sent through servers such as Hotmail, search-engines including Google and foreign news sites such as CNN. Most of the pages listed by Google for the Falungong movement were inaccessible. The authorities denied having installed such censorship.In October, the cybercrime department in the central province of Jiangxi ordered more than 3,000 cybercafés in the province to sell customers access cards, enabling police to check the websites they looked at. One official said the experiment would help prevent crime and spot criminals on the Internet.In early January 2003, the authorities blocked access to the US site blogspot, which specialises in posting personal diaries and is seen by more than a million people around the world. Site chief Jason Shellen said there were no technical problems and that it was clearly a bid to stop Chinese Internet users looking at the site. But one Chinese fan of blogspot told Reuters news agency the censorship would not work and that bloggers who had something to say would find a way round the ban.On 14 April, Internet users said the Reporters Without Borders site had become inaccessible in China. This may have been due to the posting of a press release about the lengthy imprisonment of young cyber-dissident Liu Di.Filters, cleaning and surveillance of online discussion forumsThe main news websites have free discussion forums that are visited by hundreds of thousands of people. But the Chinese authorities are turning them into traps for Chinese visitors, who are sometimes arrested after posting anti-government material on them.Chinese discussion forums use filters to single out and put aside messages containing forbidden words. The poster gets an automatically-generated reply saying (as on xinhuanet.com) that the message has been accepted but will take a few minutes to be revised before being posted. The webmasters are supposed to check to see if the message really is unfit to post, but in practice, such filtered messages hardly ever make it to the forum. “We rarely have time,” an official of the sina.com forums told Reporters Without Borders. But “politically-correct” messages containing banned words such as Falungong get through because they criticise the spiritual movement.A message with a list of words being censored appeared on a sina.com.cn forum on 11 March 2003. The poster had inserted asterisks into each word so it would not be blocked by the filter. The list included “4 June” (date of the 1989 Tienanmen Square massacre), “human rights,” “independence of Taiwan,” “pornography,” “oral sex,” “BBC” and “Falungong.” The message was removed after only a few minutes.Messages not containing banned words are posted on the forum and can be seen by everyone. But a group of two or three “ban zhu” (webmasters) check their content at the same time as they run the forum. They are not police or even site employees. Most are young people, sometimes students and usually volunteers. But they have full authority to delete messages considered undesirable. Above them are the “guan li yuan” (forum administrators), whose job is to ensure good behaviour on the forums. They can suspend or ban users they judge to be rude or politically incorrect. One sina.com.cn official told Reporters Without Borders he preferred to warn users by e-mail first. If they did not change their ways, they were suspended for a week.At the top of the hierarchy are the Internet monitoring services in the provincial public security departments. It is very hard to find out officially how many clerks, police and computer technicians are involved in such cyber-policing.An April 2003 survey by Reporters Without Borders showed that two-thirds of all messages submitted were posted on the discussion forums. This dropped to 55% of messages with political content. Of that 55%, more than half were deleted by the webmasters. So only a third of all polemical messages were accepted.Cybercafés under surveillanceChina’s semi-legal cybercafés, known as “wang ba,” are the most recent targets of the authorities and a vast inspection campaign was launched in early 2001 because only half of them had installed filters (obligatory under the 2000 Internet legislation) to block access to banned websites. The campaign was stepped up in June 2002. Most of the cybercafés (officially put at 200,000) have now been inspected and more than half of them penalised by the authorities. The official Xinhua news agency said on 26 December the authorities had shut down 3,000 cybercafés for good and 12,000 temporarily since the start of the inspections. Red tape and corruption makes it very hard to get licences to run cybercafés, so most are semi-legal.The deputy head of Feiyu, the country’s biggest network of cybercafés (more than 400), said on 5 February 2001 that the network had been ordered to close for three months for failing to hand over to the authorities, as required, records of customers’ online activity, including the accessing of pornographic sites, which the regime considers “dangerous.” The move followed police investigations in the Beijing suburb of Haidan, where Feiyu has two very big cybercafés, each with more than 800 computer terminals.On 14 April, the government suspended the opening of new cybercafés for three months to give it time to better regulate Internet access.On 29 April, the authorities shut down cybercafés on Beijing’s main avenue and within a radius of 200 metres around schools and Communist Party buildings in the city.Police said on 2 July that at least 8,014 cybercafés had been shut down over the previous two months and 56,800 inspected. On 20 November, the newspaper Wen Hui Bao reported that more than 17,000 cybercafés had been closed for not having barred access to allegedly subversive or pornographic sites.The official Chinese People’s Daily said on 22 August that the culture ministry had asked local authorities to launch a “spiritual cleansing” campaign, partly aimed at shutting down clandestine cybercafés. During a conference in Beijing two days earlier about cracking down on the spread of “corruption and decadence,” provincial officials were asked not to issue new cybercafé licences and to punish illegal activity in existing ones.On 1 February 2002, police in the southwestern city of Chongqing forced cybercafé owners to install filters to block access to websites considered as undermining “public morality.”Between late April and early May, more than 200 cybercafés were shut down in Shanghai for not having licences, according to the official news agency Xinhua. Nearly 3,000 cybercafés in the city were inspected.On 1 May, the government launched a campaign to “restore order” by tracking down “harmful material” on the Internet, mainly by monitoring cybercafés, saying illegal online activity was on the rise.Officials in the southern city of Guangzhou closed nine unauthorised cybercafés on 3 June and seized their computers.After a fire at an illegal cybercafé in Beijing killed 24 people on 16 June, the government began a nationwide licence inspection campaign. Thousands of cybercafés were closed and thousands more forced to get new licences. The campaign, officially to check safety regulations, turned into a huge repressive operation that prevented millions of Chinese from going online.A few hours after the cybercafé fire, for which the two young Internet users accused of being responsible were jailed for life, Beijing mayor Liu Qi ordered all the city’s 2,400 cybercafés to close. “Our world has shrunk,” said one user during the shutdown, which lasted several weeks. The official Chinese People’s Daily justified the measure with the headline “Don’t let cybercafés destroy our children.” The Beijing Evening News asked its readers to tell the authorities about illegal cybercafés and illegal video parlours. About 30 cybercafés were allowed to reopen on 17 July after publicly promising not to admit users under the age of 18, to close between midnight and 8 a.m. and forbid betting and violent video games.The city council in Tianjin, north of Beijing, began inspecting all cybercafés on 17 June and the authorities in the southern province of Guangdong suspended granting of new cybercafé licences. In Shanghai, the head of the city’s commerce and industry department, Wei Yixin, told the newspaper Shanghai Daily that police would swiftly shut down unlicensed cybercafés.The Information Centre for Human Rights and Democracy said on 28 June that the authorities were now requiring cybercafé owners to install filters to bar access to as many as half a million websites and to tell police about anyone who looked at allegedly subversive sites. Experts in Beijing said this might refer to the “Filter King” software which is part of the “Golden Shield” project to control the Internet. The public security ministry reportedly plans nationwide installation of the software, which was tested in the northwestern province of Xian in 2001.A culture ministry official announced on 29 June that all the country’s cybercafés would have to register again with the authorities by 1 October or else they would be closed and their owners prosecuted.On 10 July, the 528 cybercafés in the northern province of Hebei were shut down by the local authorities for what the Beijing Morning Post said were security problems. A total of 3,813 cybercafés had reportedly been inspected since 17 June and 2,892 did not conform to security regulations, it said.On 12 August, the culture and public security ministries, as well as the industry and trade department, banned the opening of any new cybercafé in China but experts said this measure would be hard to apply for very long.Prime minister Zhu Rongji enacted a new cybercafé law in late September, banning minors and smoking and requiring them to close between midnight and 8 a.m. Owners were also made responsible for what their customers looked at online. It noted that it was a crime to “create, download, copy, send, distribute or look at” material considered “anti-constitutional and harming national unity and the sovereignty and territorial integrity” of China. Owners were required to record and keep for two months the names of their customers and the sites they looked at, or risk fines of up to 2,000 euros. The law came into effect on 15 November.The Shanghai newspaper Wenhui Bao reported on 16 October that 90,000 cybercafés had been shut down throughout the country since the inspection campaign started in June. It quoted the culture ministry as saying that only 46,000 cybercafés had registered so far and that inspections would continue until the end of the year. Organisation Links:The organisation Human Rights In ChinaThe official news agency XinhuaSite of jailed cyber-dissident Huang QiHuman Rights Watch reports and press releases about China”You’ve Got Dissent! Chinese Dissident Use of the Internet and Beijing’s Counter Strategies”News about repression of cyber-dissidentsReport on the Golden Shield projectThe Falungong news site News April 27, 2021 Find out more Members of Falungong movement persecutedFollowers of the Falungong spiritual movement, dubbed a “satanic sect” by President Jiang Zemin, have protested noisily since the movement was banned in 1999. The authorities have cracked down on it with unusual violence, arresting, torturing and “re-educating” thousands of members, especially those who used the Internet to spread the words of the movement’s leader, Li Hongzhi. But the Falungong are very well organised online, both inside China and abroad. At least 16 of its members have been arrested for putting out or having looked at material on the Internet about the movement. Two died of torture while in detention.Wang Zhenyong, an assistant psychology professor at the Southwestern University, was arrested on 2 June 2001 after e-mailing four articles about the movement that he had downloaded from foreign websites in December 2000 and sent to a friend who had then posted them elsewhere online.Falungong member Li Changjun died on 27 June in detention after being tortured, according to the Information Centre for Human Rights and Democracy. He was arrested on 16 May for downloading and printing out material about Falungong. He worked at a tax office in Wuhan (Hubei province) and had been arrested several times already for belonging to Falungong. His mother said he was covered with scars and bruises and was very thin.Another Falungong member, Chen Quilan, died of a heart attack on 14 August at a detention centre in Daging, in the northeastern province of Heilongjiang. He had been arrested in July for putting material about Falungong on the Internet.Six members of the movement were convicted on 13 December for posting “subversive material” (about Falungong) on the Internet. Yao Yue, a micro-electronics researcher at Tsinghua University, in Beijing, was jailed for 12 years. Two university teachers, Meng Jun and Wang Xin, were sentenced to 10 and nine years in prison respectively. Dong Yanhong, a university employee, and her husband Li Wenyu, were given five and three years. Wang Xuefei, a student from Shanghai, was jailed for 11 years. The official news agency Xinhua reported on 27 December that Falungong member Quan Huicheng had been sent to prison for three years for downloading, photocopying and passing on material from foreign-based Falungong websites. He had been arrested in October near a cybercafé in Dongfang, on the southern island of Hainan.The authorities announced on 18 February 2002 that the trial of Tsinghua University students Lin Yang, Ma Yan, Li Chunyang, Jiang Yuxia, Li Yanfang and Huang Kui for posting Falungong material on the Internet would not resume until after US President George Bush’s visit to China. Their trial reportedly began in September 2001 before a court in the southern city of Zhuhai. Cyber-dissidents in prison for disseminating material considered “subversive” by the authorities: 1. Huang Qi 2. Yan Peng3. Qi Yanchen4. Yang Jianli 5. Liu Weifang 6. Hu Dalin 7. Wang Jinbo 8. Wang Sen 9. Guo Quinghai 10. Lu Xinhua 11. Chi Shouzhu 12. Yang Zili 13. Jin Haike 14. Xu Wei 15. Zhang Honghai 16. Jiang Shihua 17. Wu Yilong 18. Mu Chuanheng 19. Zhu Ruixiang20. Li Dawei21. Chen Shaowen22. Liu Di23. Ouyang Yi24. Li Yibin25. Jiang Lijun26. Zhang Yuxiang RSF_en Follow the news on China March 12, 2021 Find out more China: Political commentator sentenced to eight months in prison ChinaAsia – Pacific Help by sharing this information The number of Internet users doubles nearly every six months and the number of websites every year. But this dizzying growth is matched by the authorities’ energetic attempts to monitor, censor and repress Internet activity, with tough laws, jailing cyber-dissidents, blocking access to websites, monitoring online forums and shutting down cybercafés. June 2, 2021 Find out more Democracies need “reciprocity mechanism” to combat propaganda by authoritarian regimes Receive email alerts Newslast_img read more

Pasadena Area Initiatives Highlighted as Part of Sen. Carol Liu’s Pathways to Partnership Statewide Tour

first_img Pasadena’s ‘626 Day’ Aims to Celebrate City, Boost Local Economy 7 recommended0 commentsShareShareTweetSharePin it Make a comment Name (required)  Mail (required) (not be published)  Website  Subscribe Community News EVENTS & ENTERTAINMENT | FOOD & DRINK | THE ARTS | REAL ESTATE | HOME & GARDEN | WELLNESS | SOCIAL SCENE | GETAWAYS | PARENTS & KIDS State Senator Carol Liu, chair of the Senate Education Committee, will begin her Pathways to Partnership: Community Schools Strategy in Action tour by visiting Pasadena Unified School District’s (PUSD) Madison Elementary School on Monday, October 14, 9:30 a.m. (Madison Elementary School Auditorium, 515 E. Ashtabula St., Pasadena). Pathways to Partnership is a statewide bus tour that will explore the community schools strategy which aligns the resources of an entire community to support student success and strengthen families. Joining Senator Liu in discussing Pasadena area initiatives such as the City/School/Community Workplan and the district’s Healthy Start Centers will be PUSD Board President Renatta Cooper, Pasadena Mayor Bill Bogaard, PUSD Superintendent Jon R. Gundry and other advocates, education leaders and media representatives.The City/School/Community Workplan is a framework for building the commitment for stakeholders to work together cooperatively in order to improve student outcomes, support the local economy and to ensure the community grows as a local and global center of innovation. Using research, models and previous school, city and community planning efforts, a draft framework and set of existing and proposed strategies was jointly approved by the PUSD Board of Education and Pasadena City Council in February 2013. To learn more about the workplan visit www.pasadenacsp.org.PUSD’s Healthy Start program operates at five school sites: Madison Elementary School, Cleveland Elementary School, Jackson Elementary School, Eliot Middle School and Rose City High School. The sites provide students and families with case management services and a multitude of resources including health and mental health services, classes for parents, assistance for basic needs, and academic services for students. The Madison Healthy Start Center was recently completed under Measure TT, a $350 million school bond initiative passed by area voters in 2008. The centerpieces of the new facility are preschool classrooms that serve 35-40 students each year. Also part of the facility are rooms for health education, parent education, social services referrals and other services. The center is staffed by a Healthy Start coordinator and caseworkers as well as dedicated parent volunteers. Get our daily Pasadena newspaper in your email box. Free.Get all the latest Pasadena news, more than 10 fresh stories daily, 7 days a week at 7 a.m. More Cool Stuff Top of the News center_img Herbeauty10 Brutally Honest Reasons Why You’re Still SingleHerbeautyHerbeautyHerbeautyThat Sale Made Kim A BillionaireHerbeautyHerbeautyHerbeautyInstall These Measures To Keep Your Household Safe From Covid19HerbeautyHerbeautyHerbeautyAt 9 Years Old, This Young Girl Dazzled The World Of FashionHerbeautyHerbeautyHerbeauty6 Lies You Should Stop Telling Yourself Right NowHerbeautyHerbeautyHerbeautyNerdy Movie Kids Who Look Unrecognizable TodayHerbeautyHerbeauty Pasadena Will Allow Vaccinated People to Go Without Masks in Most Settings Starting on Tuesday Your email address will not be published. Required fields are marked * First Heatwave Expected Next Week Community News faithfernandez More » ShareTweetShare on Google+Pin on PinterestSend with WhatsApp,Virtual Schools PasadenaHomes Solve Community/Gov/Pub SafetyPasadena Public WorksPasadena Water and PowerPASADENA EVENTS & ACTIVITIES CALENDARClick here for Movie Showtimes Business News COVER: Right Pasadena Area Initiatives Highlighted as Part of Sen. Carol Liu’s Pathways to Partnership Statewide Tour From STAFF REPORTS Published on Thursday, October 10, 2013 | 1:06 pm Home of the Week: Unique Pasadena Home Located on Madeline Drive, Pasadenalast_img read more